يزدفردا:شش سال پيش در پانزدهم نوامبر پيكر بي‌جان مردي پيدا شد كه تنها مي خواست به عنوان يك مسلمان زندگي كند .

پايگاه ادواردو آنيلي : ادواردو "مهدي" آنيلي 46 , ساله , فرزند سناتور جوواني آنيلي يكي از ثروتمندترين سرمايه داران ايتاليا و مالك كارخانجات بزرگ خودروسازي فيات , همان فردي بود كه قرباني انتخاب معنوي خود شد.

ادواردو جوان پس از گذراندن تحصيلا‌ت مقدماتي در ايتاليا , وارد كالج آتلا‌نتيك در انگلستان شد و سرانجام در رشته اديان و فلسفه شرق از دانشگاه پرينستون آمريكا با اخذ درجه دكترا فارغ التحصيل شد .

وي از همان دوران جواني علا‌قه‌اي به اداره ثروت عظيم خانوادگي به روش پدرش را نداشت و فقط چند سال مسئوليت اداره باشگاه فوتبال يوونتوس را بر عهده گرفت كه سرانجام از اين كار هم بركنار و عمويش جايگزين وي شد .

ميزان ثروت و نفوذ خانواده آنيلي به حدي بود كه رسانه‌هاي ايتاليا از آنها به عنوان خاندان پادشاهي ايتاليا نام مي‌بردند.

آنيلي جوان در دهه 90 در حالي كه هيچگونه مسئوليت مديريتي نداشت , اغلب اوقات خود را با مطالعه , سفر , روزنامه نگاري و فعاليت هاي بشردوستانه مي گذراند .

موضوع مرگ وي از همان روز اول تا چند روز در راس همه خبرها قرار گرفت و هزاران روزنامه , شبكه تلويزيوني و پايگاه اينترنتي در باره درگذشت او خبر و گزارش منتشر مي كردند.

اين رسانه‌ها ادواردو را فردي حساس , گوشه گير, منزوي , خجالتي , و حتي معتاد و بيمار توصيف كردند .

اما در ميان حجم عظيم اخبار منتشره , انجمن فارغ التحصيلا‌ن ايتاليا خبري منتشر كرد كه ادواردو را يك فرد مسلمان شيعه معرفي و تاكيد كرد كه وي به قتل رسيده است .

اما عليرغم ارسال اين خبر براي رسانه‌هاي گوناگون , به دليل نفوذ خانواده ادواردو هيچ يك از رسانه‌ها حتي اشاره مختصري به آن نكردند.

قاضي پرونده مرگ ادواردو آنيلي يك روز پس از مرگ وي اعلا‌م كرد كه او خودكشي كرده است .

به همين دليل تحقيقات خاصي درباره علت واقعي مرگ وي انجام نشد و جسد ادواردو آنيلي بدون كالبد شكافي در همان روز به خاك سپرده شد .

دكتر ماركو باوا يكي از دوستان ادواردو در آن زمان گفت :براي من عجيب است كه چطور وي را كالبد شكافي نكردند , درحالي كه اينجا اگر سگ‌ها و گربه‌ها در كنار خيابان بميرند , كالبد شكافي مي‌شوند .

واقعيت اين است كه ادواردو قبل ازانقلا‌ب ايران مسلمان شده بود و پس از شيعه شدنش اسمش را به " مهدي " تغيير داد .

ادواردو در شرح چگونگي مسلمان شدنش مي‌گويد: در نيويورك كه بودم يك روز در كتابخانه قدم مي زدم و كتاب‌ها را نگاه مي كردم چشمم به قرآن مجيد افتاد .

كنجكاو شدم كه ببينم در قرآن چه چيزي آمده است .

آنرا برداشتم و شروع كردم به ورق زدن و آياتش را به انگليسي خواندم , احساس كردم كه‌اين كلمات , كلمات نوراني است و نمي‌تواند گفته بشر باشد.

خيلي تحت تاثير قرارگرفتم , آنرا امانت گرفتم و بيشتر مطالعه كردم و احساس كردم كه آن را مي‌فهمم و قبول دارم .

يكي از دوستان ادواردو نيز درباره او مي‌گويد : ادواردو خيلي شب هابيدار مي‌ماند و با نور شمع تا صبح قرآن مطالعه مي كرد.

براي خانواده آنيلي خيلي سخت بود كه در كشور ايتاليا كه مركز مسيحيت كاتوليك بود , بگويند كه پسر سناتور آنيلي به اسلا‌م روي آورده است .

به همين خاطر ادواردو را بشدت تحت فشار قرار دادند تا از اسلا‌م دست بردارد.

تحريم و تهديدش كردند كه از ارث محروم خواهد شد و حتي از ارث محرومش كردند , ولي او دست از اسلا‌م بر نداشت و اين خود به تنهايي مي تواند احتمال خودكشي او را منتفي كند, چون او كه براي حفظ دينش حاضر به گذشت از ميلياردها دلا‌ر ثروت شده بود, چگونه ممكن بود با اين اعتقاد راسخ به اسلا‌م , دست به خودكشي بزند كه در اسلا‌م حرام است ? او نه تنها تاآخرين لحظه زندگيش بر ايمان اسلا‌مي خود پايدار مانده بود, بلكه درصدد مسلمان كردن ديگران نيز برآمده بود .

در يك دست نوشته از ادواردو آمده است كه : واضح است كه آخرين پيامبرالهي‌, محمد)ص( است.

براي اينكه اين آخرين گفتار و قوانيني است كه خداوند نازل كرده تا روز قيامت‌, بنابراين بعداز اسلا‌م هيچ دين جديدي نخواهد آمد.

مرگ دكتر ادواردو آنيلي كه تنها جرمش اين بود كه مي‌خواست مسلمان باشد , و به عنوان يك ايتاليايي مسلمان زندگي كند , همچنان " وشايد نه براي هميشه " در هاله‌اي ازابهام مانده است .

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا